Al-Kisah Fish dan Bunyinya

Assalamualaikum..

slmat berpuasa yer sume..

td time sahur aku sangat la kenyang.Kenyang mnom ayaq.Bukan kenyang la.Tapi perot kembung mnom ayaq.Tiba-tiba,aku teringat la plak 1 story yang pernah kawan aku citer kat aku.Bukan kisah dongeng,tapi kisah benar.No tipu-tipu punya.hehehe..=)

Al-kisah..toyibbb~~

Kisah ini bermula di suatu petang di Mydin MITC.Aku,'A' dan 'E' keluar untuk membeli barang di sana.Disamping itu,kami juga mencuci mata.Ok.Tu aktiviti secara tak sengaja.=)

Sedang aku dan 'A' duduk-duduk menunggu 'E',kami berdua bersembang kosong seperti duduk di kafe Mawar TTU3.

'A':Eh,dulukan,masa skolah,aku ada la sorang kawan laki nie taw.Tapi dia nie lembut la.
Aku:(mendengar dengan pnoh teliti smbil menikmati susu Dutchlady 123)
'A':Kawan aku yg laki tu,salu sgt kena buli dengan dak-dak laki yang lain.(bkn dak kancil ya).Kesian dia.Tapi nak wat cmne,dak laki tu terima jela.
Aku:(normal la tu)
'A':Nak dijadikan suatu hari nie,dia kene buli taw.Puting t**** dia kena cubit.
Aku:hahahaha.(cuba membayangkan muka dak laki tersebut)
'A':haha.Kesian dia.Dah la kena cubit.Pastu dak laki yg buli dia tu suruh plak dia buat bunyi ikan.
Aku:Ikan ada bunyi ke????(sambil memicit susu kotak yg sememangnya da habis)
'A':Kau tau mcm mne dia buat bunyi ikan??haha..(smbil memuncungkan mulut beliau kedepan)
"Fish,fish,fish,fish"
Aku:????hahaha..sengal!!=.="

lepas je kejadian tu,ktorg akan tanya kawan-kawan yang lain mcm mana bunyi ikan.In fact,smpai sekarang pon,'A' sorg jew ley wat mulut n 'bunyi' ikan tersebut.Aku boleh la sikit-sikit.Budak lelaki yang kena buli tu bukannya buat bunyi ikan.Tapi sebut nama ikan dalam English.Tu jew pon.Kisah ni da lama.Tapi aku still ingat sampai sekarang..=)


Selamat ber'fish-fish' yer korang.Kalau nak tau mcm mana dia buat,ley mntak tunjuk ajar dri kami..=)
Sekian..
p/s:
dialog kat ats tu diubah ckit sbb ak xbpe nak igt cara dia cerita kat aku..
Jangan Lupa Tekan Button LIKE..=)





3 comments:

[aliaa_syahirah] said...

sengal!!! apew pown x bley.. hahaha

Fyqa Federeka said...

hahaha..biaq p la..A bkn nme sbnr..tteettt!!

[aliaa_syahirah] said...

kan.... tutttttt!! hahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...