Chip..Chip..Chocolate Chip..


Assalamualaikum..

Selamat berhujung minggu untuk yang bercuti.



Hari nie telah Berjaya buat 1 lagi misi memasak iaitu buat biskut coklat cip.Takde la susah mana.Tapi iman kena kuat la.Maklumla buat pon time bulan puasa.Siang-siang plak tu…huhuhu..Pagi ktorg pergi GIANT beli barang nak buat biskut.Seronok3.Sampai Giant usha-usha baju kurung,tudung,brooch dan yang sama waktu dengannya.Raya kan xlama lagi.Banyak la baju-baju raya orang jual.Tambahan lak hari ni hari sabtu.Majoriti orang cuti hari ni.

Ktorg pon cari la bahan-bahan yang perlu.Sebelum balik tu,aku terserempak ngan cikgu math aku masa form1 sampai form3.Last aku jumpa dia time form3 la.Pastu tak jumpa da sebab dia tukar skolah.Tu la cikgu yang memang betol2 push aku untuk subject math sampai la aku dapat A masa PMR.Memang betul-betul berbudi la dengan cikgu tu.I love u teacher.
Back to the topic.Sampai je rumah aku,ktorg lepak-lepak dulu sambil makan kuaci.Oke.Kami puasa k.Tu tipu jew.hahaha.Da rest baru start buat.Kali nie takde teka-teka da macam masa buat kek coklat n cheese kek.Sebab aku Berjaya jumpa penimbang tu.So,senang la keje ktorg.Tak yah da nak gaul pakai senduk.Guna yang pemutar tu jew.Bukan pemutar skru.Kalau tak,sampai buka tak siap la biskut ktorg tu.Dengan sabar ktorg buat biskut tu.Tahan nafsu kot.huhuhu.

Sebelum dimasukkan ke dalam oven..=)
Macam-macam ade.Kecik,besar,tebal,leper,semua ada.Tangan pon ada 8.Memang macam-macam bentuk la ada.Tapi seronok!!!Selepas beberapa minit berlalu;

Aku:Da masak ke ek??
Kawan:Eh,da masak la!!
Aku:Angkat-angkat.Letak atas meja.

Perasaan ktorg waktu tu satu jew.
TERUJA!!!!

Selepas keluar dari oven..(^_^*)/
Sape tak teruja kalau first time buat sendiri.Kalau sebelum buat dengan family,skarang buat sendiri.Lepas nie buat biskut raya sendiri lagi.Walaupon trend skrg orang beli jew,apa salahnya masak sendiri kan.Lagi jimat.Sedap pulak tu.kui3

Sepanjang cuti 4 bulan nie,3 kali da ktorg msk sama-sama.Lepas nie ntah bler plak nak masak dengan korang lagi.T.T
Sekian..
p/s:
Lepas ni nak masak untuk berbuka pulak..kui3

Jangan lupa LIKE taw..=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...