Cinta dan Benci

Assalamualaikum..
Pernah dengar x lagu nie??

"Sungguh aku tak bisa,sampai kapan pon tak bisa,membenci diri mu sesungguhnya aku tak mampu....."
Waaa..sedapnya suara aku.Eh,bukan.Suara penyanyi nie sedap.Lirik dia pon best.Semalam aku sembang kencang dengan 'kak long' aku.Bukan kak long macam citer KL Gangster tu.Tu abang long.Nie kak long aka yang paling tua masa kat matrik dulu.Sebab tu panggil dia kak long.Aku suka luahkan perasaan kat dia.Time-time cuti memang ktorg salu ym.Hobi diwaktu malam.Ym aku pon da cantik.Teruja giler sampai wat test lagi.

Aku ngadu la kat kak long nie psl 1 benda.Aku pon xtau npe aku asyik pikir mende nie.Otak aku da xbetul agaknya.=.="

Da story sume,kak long pon keluarkan la hujah-hujah dia.Wow..impresive.Betul ke??pape jew la.Kak long ade pesan;
"Kalau sayang tu ada lagi,jangan sesekali cakap benci.."
Lebih kurang la.Aku pon xhengat sgt apa yg cakap semalam.Semalam jugak aku ade post sesuatu kat fb.Pasal ape yang kak long aku cakap tu.Siap ade org copy lagi ayat tu.hahaha.Tapi terbalik lak cik Irda nie post kat aku..=.="


Sepanjang aku hidup 20 tahun ni,tak pernah lagi benci orang.Bukan senang nak benci orang.Takat tak suka tu ada la.Aku nak tau gak rasa benci orang tu macam mana.Mungkin sebab hati aku lembut macam kapas bak kata eka la.Lembut sangat ke??

Tak elok kita sesama manusia nie saling membenci.Bukan dapat paedah pon.Kalau dapat duit nak gak aku benci orang.Dan,jangan la kita buat orang bengang atau marah.Cuba kalau orang tu buat kat kita,mesti kita rasa yang sama kan.Tak elok la camnie.Takyah nak 'hot' kan keadaan yang 'cool'.Bukan dapat ape pon.Dapat sakit hati ada la.Kang tak pasal-pasal kena heart attack tak pon darah tinggi.Trust me,berbaik-baik la kita sesama manusia nie.=)
 "Buat baik berpada-pada,buat jahat sekali sekala..."XD
Sekian..

p/s:
aku menyampah betul klau org dok cari pasal ngan org laen..
Mind ur own business!!

Jangan lupa LIKE taw..=)

2 comments:

wannurakmal said...

Huhu tu la psl. Amek pengajaran jela dr bnde lps. Let bygone be bygone. ^^

Fyqa Federeka said...

tu..geram kdg2 tgk ade org cari psl ngan membe2 baik..sabo jewla..bnda da lps tu biarkn je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...