Langsir dan 'E'

Assalamualaikum..

Selamat pagi.Ola.Good Morning.

Aku tak pasti kenapa aku dok la ingat kejadian-kejadian yang berlaku waktu sem1 dan sem2.Bukan seperti tragedi oktober yer.And aku masih seperti hari-hari sebelum ini.Masih merindu.Iya.Aku rindu kan dia.Rindu yang amat sangat.Tapi aku chill jew la event kadang-kadang tu menitiskan air mata.Tak rock r klau orang tau aku nangis walaupun mereka tau aku memang ratu air mata.Tapi tak seperti Mg Socrazy bcoz she is crazy.Yep.She just said just now that life is fun if u have a dirty mind.For me this statement had shown that her mind is dirty.Thats why I call her crazy.I'm sorry Mg.Just for fun k..

Ok.Enough the merapu part.Apa yang aku nak kongsi hari nie adalah kisah salah seorang housemate aku.Dalam 2 cerita sebelum nie dia ada muncul.Tapi bukan sebagai watak utama.Setelah didesak,diugut dan bermacam lagi,aku pon decide la nak story pasal hang kebun sorang nie.kui3

Sebenarnya aku pun baru ingat cerita nie semalam.Itu pon dia yang ingatkan.Al-maklumla,nak suruh aku story punya pasal.hahahaa.Maap bro.Dia bukan seorang lelaki.Tapi dalam pandangan lelaki dia adalah lelaki.Eeerrkk????OK.Drop the subject.=.="

**********************************************************************************

Kisah bermula disuatu petang diTTU3.
Ada pelajar yang menunggu bus pada pukul 6.30 petang untuk ke kampus.Contoh terdekat adalah aku dan juga sahabat-sahabat silat yang lain.Kalau dulu aku jadikan silat sebagai mengisi waktu malam aku,sekarang 'AKU CINTA PADAMU'.Setelah hampir 1 tahun aku menceburi seni mempertahankan diri ni.Menarik.Tambah plak dengan ahli-ahlinya yang tampak ganas diluar,tidak kira jejaka ataupun gadis,tapi dalam hati ada 'farmville'.Aku xsure sape yang cakap macam tu.Aku tak tipu yang ni.hehehe.

Back to the original story.Kalau sambil tunggu-tunggu bus,konpem-konpem la si 'E' pegi beli kopok lekor.Patut la orang cakap dia macam kucing.kui3.
Bus datang.Ktorg pon naik la dengan semangatnya nak pegi latihan.
Sampai jew kat kompleks sukan,memang lepak port biasa r.Semestinya di surau.Yang aku ingatla,kalau lalu kat tepi komples sukan tu,memang berlambak ulat bulu.eeuuww.Geli mak tengok.Da la aku nie anti serangga ckit.Sikit jew,tak banyak pon.
Sambil menunggu waktu maghrib,ktorg dok la gosip-gosip sembang-sembang kosong.Sembang punya sembang,azan pon berkumandang.

"Allahu Akhbar Allahu Akhbar"

Masing-masing ambil wuduk dan siap-siap nak solat.Nak dijadikan cerita,si 'E' solat depan sekali.Sebabkan kiblat kat situ senget sikit,jadi pandangan mata kasar menunjukkan yang beliau berada dibahagian hadapan.Sedang yang lain-lain menunggu turn untuk solat,ntah macam mana kipas kat dalam surau tu kuat sangat kot,langsir yang jadi pemisah bahagian lelaki dan perempuan tu tersangkut kat 'E' nie waktu dia sujud.Ktorg yang kat belakang dok mngekek-ngekek gelak.Aku tak pasti la kalau langsir tu berminat dengan 'E' atau yang sewaktu dengannya.Sebab,tak sape pon yang pegi betolkan langsir tu.Tahan gelak kot masa tu.Time 'E' berdiri pon langsir tu masih kat kepala dia dan secara automatik lelaki-lelaki pun terkesima,terpegun,terkejut dan segala ter yang ada la tengok si 'E' nie.Yela,dari bahagian lelaki kan.Tiba-tiba adalak perempuan masuk bahagian tu.Yang lelaki tu jangan la dok perasan yang 'E' ni nak usha korg.

Ada la sorang kawan nie p btoi kan langsir tu.Degil sungguh langsir tersebut.adoiii..=.="
Habis jew 'E' solat,terus dia gelak.Kena tahan kot masa solat tadi.Kang xpasai ja batal solat tu.Moral of the story,jangan solat berhampiran dengan langsir yang menjadi pemisah dua tempat.Lepas dari hari tu,'E' tak lagi solat dibahagian depan.Trauma katanya.hehehe


**********************************************************************************

Tu jew yang aku ingat.Peristiwa yang mampu buat aku gelak guling-guling biler ingat...hahaaha...
Sekian..

p/s:
sorry terkutuk ko mg..hihihi..gurau jew k..
To eka,ak da tunaikan impian ko..hahaha

Jangan lupa LIKE taw..=)



1 comment:

phee ungu said...

:kesian eka . haha . gelak guling-guuling juga XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...