Merokok::Sunnah Iblis??


Assalamualaikum..

Selamat hari Jumaat.Dah masuk 12 hari kita berpuasa.Alhamdulillah.Masih dalam keadaan baik.

Seperti tajuk entry kali nie,aku nak kongsi la dengan korang macam mana boleh merokok tu jadi sunnah iblis.Aku pon baru dapat tau hal ni.Dari sorang kawan aku la.Mula-mula terkejut jugak.Tapi yang macam kita tahu,merokok kan membahayakan kesihatan.
  **********************************************************************************
Pada zaman Nabi Nuh,masa banjir besar berlaku.Masa dalam bahtera tu,Nabi Nuh ada Nampak seseorang ni duduk dekat kerusi sambil hisap sesuatu yang macam rokok.Jadi,Nabi Nuh pergi la dekat orang tu dan tanya;

Nabi Nuh::Siapa kamu?
Iblis::Aku iblis.Dan sesiapa yang ikut apa yang aku buat sekarang maka dia adalah pengikut sunahku.

**********************************************************************************
Aku rasa,fatwa da keluarkan yang rokok ni diharamkan.Tapi biasalah,mana la ada orang nak dengar.Last-last,bia macam tu jew.Lagi pon,merokok bukan bahayakan kesihatan orang yang merokok tu jew.Tapi orang sekeliling pon dapat tempiasnya.Kalau nak bunuh diri,jangan babitkan orang lain.



Sekian..

p/s:
Jangan la merokok.Merosakkan alam jew..=.="

Jangan lupa LIKE taw..=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...