Ramadan Terakhir

Assalamualaikum..

Ramadan terakhir.Tajuk samarinda kat tv3.Kawan aku cakap cerita tu best.Banyak bagi pengajaran kat kita.Ada la sikit-sikit aku tgk cerita tu.Tak follow pon.Tadi aku ada baca status sorang clasmate aku nie.


Hari ni,hari jumaat terakhir dalam bulan ramadan.*sedih sekejap*
Da nak habis da bulan ramadan.Rasa sekejap plak.Banyak tak amalan bulan puasa yang anda-anda semua buat??ke banyak habiskan duit untuk raya??takpe.Faham,raya kan setahun sekali.Selalu kita dengar ungkapan tu.Tapi jarang pulak aku dengar;
Ramadan setahun sekali..
Sape pernah dengar ungkapan tu??Kalau ada tu,bagosla.Ada jugak orang ingat ramadan nie setahun sekali.Kita tak raya setahun sekali taw.Kita raya 2kali setahun.Raya korban tu bukan raya ke??=)
 Sementara ada masa lagi ni,marilah kita sama-sama banyakkan ibadah.Aku nak kongsi ayat dari kawan aku ni...
Tanda Allah itu kasih,Dia beri kita nyawa.Bukti Allah itu sayang,diberi mu nafas.Tanda Allah itu maha menyintai,diberi kita keampunan dan pintu taubat yang tiada pernah tertutup selagi kita masih bernyawa dan bernafas..
Andai ini ramadan yang terakhir,layakkah kita menyambut aidilfitri??
Fikir-fikirkan la dan selamat beramal~~
Sekian..
p/s:
adik xjd blk kg..yes!!

Jangan lupa LIKE taw..=) 

1 comment:

Mohd Izzar said...

soma org layak jew nk smbut aidilfitri...
apa yg perlu di fikirkan dan direnungkan..
adakah ramadhan tahun ney dimanfaatkan dgn sebaiknya?
dan, sampai lagi ke kita nk smbut ramadhan 1433H?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...