First Week!

Assalamualaikum..
Hampir berakhir minggu yang pertama.Hari ni cuti.Hari Malaysia.Sape tak tau,sila angkat kening.Rumah aku pon sunyi.Sebab balik.Yang sorang tu g Dataran Merdeka.Yang lagi 2orang ada kot dalam bilik.Aku ngan Yan2 memang penghuni yang setia kat rumah ni.Maklumla,rumah jauh.Lau dari sini ke Perak 10  minit,da lama aku ngan Yan2 balik.Tapi,apa kan daya.Duit ptptn pon tak masok lagi.Kad bank pon tak renew lagi.=.="

Minggu depan klas da full.Mesti semua kelas 2jam.Bukan macam minggu pertama.Boleh enjoy-enjoy lagi.Tapi minggu pertama pon ada jew lecturer da start mengajar.Aku rasa seronok lak sem ni.Event jam kredit lebih 1,tapi seronok.



Agak seronok dengan jadual sem nie.Jumaat aku free.Banyak la free.Tapi kena study lebih-lebih.Sebab subjek kali ni lagi complicated dari dulu.Walaupun subjek and lecture semua best-best,tapi bila time lab aku lost sikit.Kena pick up cepat.*kui3*

Fyi,aku sekarang tinggal kat D'Apartment.Besar sangat-sangat.1 blok tu ada 4 tingkat dan 4 rumah jew.Sekarang ada 3 blok.So ada 16 rumah jew.


Ni ruang tamu.Sila abaikan hanger tu.Kerusi ada 3.Kat cnie jugakla tempat sidai baju lau hujan.=)


Sinki ada 4.Bilik air pon 4.Cuma kecik sikit.Kat luar ada 3 blik air.1 lagi dalam bilik.Bukan bilik aku la.


Meja makan untuk 8 orang.Penuh makanan atas meja tu.Mostly of coz la biskut raya yang konker.Kalau takde meja makan,mesti luas giler.Ley guling-guling cam dalam citer hindustan.ahaks!


Bilik pertama.Bilik aku.Bersepah giler.Nampak jew kemas tu.Besar la jugak.Nak letak meja study pon boley.Tapi malas nak angkut masuk dalam.Mana tau tiba-tiba aku tukar fikiran lak lepas ni nak masukkan meja study tu.Bilik ni pon da penoh ngan beg-beg kosong ngan Yan2.

Masa first day g klas,tengok memang rmai sangat junior.Masa aku mula-mula masuk dulu takde ramai cmtu.Sampai kafe pon setiap masa penuh.Nak lepak cam dulu pon susah.Lagipon,still lagi ada konflik dalaman.Konflik yang orang luar tak nampak semestinya.=)

Minggu pertama memang indah.Semua berjalan dengan lancar.Alhamdulillah.Latihan silat pon da mula.Semalam jumpa senior.Lama tak jumpa dia.Siap belanja makan lagi.hehe.Terima kasih la yer.Murah rezeki nanti.

Petang kang nak g raya lak ngan membe silat.Raya tak habis lagi.Btw,Happy Nation Day guys!Rasa cam nak g Dataran Merdeka plak.Tapi memang tak dapat ler kan.hehe..GTG
Sekian..

Jangan lupa LIKE taw..=)

6 comments:

ainakhani said...

jeles gilaaaaa ade meja makan siap kerusi semua.. almari kau ya allah jelesnye... huhuhuhu kerusi ruang tamu siap ade. tak boleh blah d apartment ni.. hahahahha xD

ikhlas dari orang bunga raya (:

Fyqa Federeka said...

haha..mmg sajew nk bg org bunga raya jeles pon..XD
rumah mmg selesa..tpi toilet jew la yg kecik..but still oke.:)

Nurfarahana Abdul Aziz said...

pehhh duk d' apartment..jeles...penah duk sana 2 minggu je sebab ada camp music untuk MHS tahun lepas..gila best umah ni !

Fyqa Federeka said...

yeah..mmg sajew nk bg sume org jles~~
hahahaha..*glk jhat*

wannurakmal said...

serioussssssssss....best! >.< *jeles*

wannurakmal said...

dah la jumaat xde klas... haish.. sabo je laa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...